Saturday, July 23, 2011

Kjære Medmennesker


Én person er verdt så uendelig mye. Det finnes ikke ord, det finnes ikke tall og det finnes ingen pris som kan beskrive nøyaktig hvor mye et menneske er verdt. Så når 92 mennesker har blitt fratatt livet på samme dag, så er det vanskelig å å forestille seg eller sette ord på omfanget av skaden som har blitt gjort og smerten som føles.

Jeg er så utrolig lei meg. Så utrolig lei meg for alt det fryktelige de alle må ha gått igjennom før de så brutalt ble tatt fra oss, og jeg er så lei meg for alt det fryktelige de etterlatte nå går igjennom fordi disse nå er borte. De siste 24 timene har vi sett både ondskap og godhet, og jeg håper inderlig at det er det siste vi tar med oss. For i de siste 24 timene har Norge sett én skurk, men også hundrevis av helter.

Jeg sender masse varme tanker til alle som er berørt av alt det vonde som har skjedd. Måtte dere alle finne styrke, trøst og trygghet.